آریا موزیک

دانلود آهنگ جدید

آریا موزیک

دانلود آهنگ جدید

گیت RF
فرش کاشان
کاغذ دیواری سقف آشپزخانه
آموزش تهیه فایل کامفار
دکوراسیون مغازه
تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول
سیستم اتوماسیون باشگاهی
کیف لپ تاپ دلسی
سیالیس دفترچه ای
کارشناس خرید خودرو

آهنگ محلی

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ

موسیقی فولک چیست؟
موسیقی فولک و یا موسیقی فولکلور در حقیقت موسیقی سنتی و محلی هر منطقه است. این نوع موسیقی می تواند مربوط به هر ناحیه از یک کشور و یا منطقه باشد و نشان دهنده آداب و رسوم و سنن آن ناحیه محسوب می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های موسیقی فولک، انتقال فرهنگ و سنت های بومی، از هر نسل به نسل بعدی است.

کلمه فولکلور به هر آن چیزی که مختص فرهنگ و هنر یک قوم باشد گفته می شود. این موضوعات می تواند شامل موسیقی، شعر، داستان، ضرب المثل ها، رقص و … باشد. فولکلر بدنه بنیادی فرهنگی یک گروه خاص از مردم است که طی نسل های متمادی برای یکدیگر به اشتراک گذاشته اند.

ویژگی های موسیقی فولکلور
همانطور که بیان کردیم، موسیقی فولک ریشه در تمدن و فرهنگ سنتی مردمان کهن دارد و برای انتقال آن نیاز به تدریس و آموزش آکادمیک نمی باشد. همچنین این موسیقی در مراسم های مذهبی، جشن های ملی و مراسم های سوگواری نواخته می شود که هر یک نشان دهنده اعتقادات و احساسات درونی هر ملتی است.

موسیقی فولک در ایران

موسیقی فولکلور در ایران برای منطقه ای به خصوص نبوده و در تمامی شهرها و روستاها نوعی از آن نواخته می شده؛ اما این نوع موسیقی بیشتر در استان های خراسان، لرستان، کردستان، آذربایجان، گیلان و در میان اقوامی همچون ترکمن، بختیاری، بلوچ رواج داشته است. این موسیقی ها نه تنها در ملودی بلکه در زبان و گویش نیز با یکدیگر متفاوت هستند و برای نواختن هر یک از آن ها، از ساز بخصوصی استفاده می کردند.

در آخر به معرفی 3 نفر از بهترین خوانندگان زبان زیبای مازندرانی به نام آقایان بهزاد صفایی و میلاد قربانی و ناصر عباسی میپردازیم که میتوانید آهنگ های زیبای مازندرانی آنها را از سایت دانلود موزیک "موزیک بازی" دریافت کرده و لذت ببرید.

زبان مازندرانی به کوشش این عزیزان و دیگر خوانندگان امروزه از رونق بسار بالایی برخوردار است که شما هم میتوانید با معرفی آین خوانندگان محلی به محبوبیت بیشتر این زبان شیرین کمک کنید.

  • Mim Wr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی